czwartek, 13 października 2016

FAQ i porady -> Kodi podstawy -> błąd dodatku


Błąd dodatku/ error

Jeżeli podczas uruchamiania jakiejś wtyczki wystąpi błąd dodatku podobny jak na zdjęciu po prawej stronie to jesteś we właściwym miejscu i postaram Ci się tutaj pomóc.
Również zwracam uwagę na to, że nie chodzi tutaj o błąd podczas instalacji wtyczki z ZIP. Tylko wtedy, jeśli mamy już ją zainstalowaną i uruchamiana jest z menu Programy lub Wideo.

Propozycje rozwiązania problemu:
1)
Jako pierwsze zacznij od sprawdzenia czy aby na pewno jesteś połączony z internetem.
Nie uwierzysz, jak często zdarza się, że ktoś jest przekonany o tym, że wtyczki nie działają a powód może być trywialny. Kilkunastu osobom już się tak zdarzyło, że mieli błąd wtyczki. Problemu szukaliśmy długo po czym okazywało się, że ich urządzenie nie miało połączenia z internetem. Niby oczywiste lecz prawdziwe.
Kodi nie pokaże błędu typu „brak połączenia z internetem” tylko pokaże „błąd wtyczki”.
Nic więc dziwnego, że wielu szuka przyczyny we wtyczce.
W wielu przypadkach problemem okazuje się tylko zerwanie połączenia WiFi, chwilowy brak dostępu do sieci czy nawet "wypadnięty" kabel lub inne tego typu historie...

2)
Kolejna możliwość występowania tego błędu dotyczy tylko systemu Windows.
Jeżeli Twoja nazwa użytkownika zawiera jakieś znaki diakrytyczne (ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż) to Kodi nie będzie działał prawidłowo. Część wtyczek może działać, lecz zdecydowana większość będzie pokazywać właśnie błąd dodatku.
By sprawdzić czy Twój profil posiada polską literkę wejdź na dysk C:\Użytkownicy\(i tu Twoja nazwa)

Osobiście przerabiałem temat gdy po instalacji Windows 10 nazwałem siebie... "Paweł" - Kodi nie działało, jak powinno. Co prawda Genesis i Phoenix działały, za to MrKnow (filmkodi tak jak widać powyżej na zdjęciu) ani "Telewizja Polska" nie działały.
Mając polski znak w nazwie moja nakładka Multimedia Master zainstaluje się z pliku ZIP lecz przy próbie jej uruchomienia pojawia się już błąd taki jak poniżej.

Wyjście z tej sytuacji tak naprawdę jest dosyć proste. Wystarczy że utworzysz nowy profil / użytkownika (tym razem bez polskich znaków) i tam zainstalujesz Kodi.
Teoretycznie proste i szybkie lecz jeżeli Twój obecny profil jest teraz bardzo "dopieszczony", wszystko się znajduje dokładnie tam, gdzie chcesz. Tapeta jest idealna, skróty w perfekcyjnych miejscach oraz aplikacje ustawione już pod Ciebie to pewnie w tym momencie poważnie zastanawiasz się nad sensem całej tej operacji i jej pracochłonnością... "Czy robienie tego wszystkiego tylko dla Kodi jest tego warte?".Odpowiedź brzmi TAK, jako że nie Tylko Kodi nie działa w takiej sytuacji prawidłowo.
Czy zdarzyło Ci się tak, że jakaś aplikacja nie działała u Ciebie a u innych tak? Może właśnie to było powodem?
Nawet jeżeli teraz nie przeniesiesz profilu to problem sam nigdy nie zniknie.

Instrukcja utworzenia nowego użytkownika:
(W zależności od systemu droga może być odrobinę inna, posiłkowałem się Win10)

Panel Sterowania -> Konta Użytkowników -> Zarządzaj innym kontem -> Dodaj nowego użytkownika w ustawieniach komputera -> Dodaj kogoś innego do tego komputera -> (dalej możemy dodać siebie z kontem Microsoft lub bez - Wasz wybór) -> dalej w NAZWA UŻYTKOWNIKA wpiszcie siebie (nazwę profilu)
Trochę więcej o tym problemie:
http://sd-xbmc.org/pl/content/b%C5%82%C4%85d-skryptu 
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2868665.html
http://goo.gl/4uYh6n

Przestroga:
- W żadnym razie nie próbujcie zmienić nazwy katalogu ręcznie, gdyż znajdują się tam WSZYSTKIE dane wielu aplikacji i nawet jeśli uda się Wam zmienić nazwę to uruchomienie ponowne komputera może zakończyć się klęską i cały Windows się rozsypie.
- Zmiana nazwy użytkownika również nic nie da, gdyż pierwotna nazwa katalogu zostanie już nietknięta mimo zmiany w samym Windows.


3)
Jeżeli w dalszym ciągu występuje problem z dodatkami to upewnij się, że Twój antywirus lub firewall nie blokuje tego połączenia.
Kilka osób już raportowało mi że program Avast blokował Kodi przed wszelkimi połączeniami. Po jego dezaktywacji problem znikał.





Wszelkie materiały , jeśli nie zaznaczono inaczej są własnością intelektualną firmy TechManiacHD i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631).
Żadna część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody TechManiacHD.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.