wtorek, 24 maja 2016

Najczęstsze problemy z instalacją oraz obsługą Multimedia Master

    • Najczęstsze problemy z instalacją

      Większość problemów bierze się z niezastosowania do instrukcji, która była wysłana przeze mnie ale to skrócona lista najbardziej prawdopodobnych problemów.


      - Instalacja TYLKO na czyste Kodi - To nie to samo co odinstalowanie.W systemie Windows po odinstalowaniu Kodi katalog użytkownika tak naprawdę pozostanie nietknięty.
      Zasada ta dotyczy również zmiany Podstawowej na Edycję Specjalną.

      Kliknij TU by wyświetlić film instruktażowy na YouTube w nowym oknie.



      - Instalacja Multimedia Master na wersję starszą niż 16 objawi się dziesiątką błędów przy starcie. Będą to błędy wtyczek każdej jednej po kolei.

      - Instalacja Multimedia Master na wersję jeszcze niestabilną 17 będzie miała jeszcze więcej tzw. "krzaków". Skóra się nie wczyta, po jej przełączeniu będzie to wszystko wyglądało "dziwnie".
      Wersja Kodi 17 jest do pobrania ze strony kodi.tv ale jest przy niej napisane, że jest to wersja dla twórców wtyczek i jest ona jeszcze niestabilna i stanowczo odradza się jej instalacji amatorom.
      Możliwe jest ustawienie wszystkiego, by grało ale gra nie warta świeczki.

      - Brak przestrzeni na dysku - MM albo się nawet nie pobierze, albo po pobraniu nie ma miejsca by się
      rozpakowało. Łatwo to poznać po tym, gdy w trakcie rozpakowywania kończy się na którymś procencie. Powinno dojść do 100%
      Obserwuj dokładnie, jeżeli zobaczysz że dojdzie nawet do 97% i pojawi się okienko z napisem "Zakończono" znaczy to tyle, że i tak nie rozpakowało się do końca i TAK, może się tak stać zaraz na samym początku rozpakowywania jak i nawet na samym jego końcu więc zwróć uwagę na to.
      Pamiętaj by mieć minimum 2GB przed jego instalacją.
      Z bliżej nieokreślonych przyczyn rozpakowanie może nie dojść do końca nawet gdy masz przestrzeń na dysku. Wtedy skontaktuj się ze mną, to coś wymyślimy.

      - Przerywanie pobierania. W tym wypadku są dwie opcje:
      Pierwsza - pobieranie wyrzuca błąd zaraz po rozpoczęciu (kliknięciu w ikonę MM). Jeżeli błąd ten występuje w Windows to najprawdopodobniejszą przyczyną jest nazwa profilu zawierająca polskie znaki. Niestety zmiana nazwy nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, gdyż utworzony profil o nazwie np. "Michał" nawet po zmienia na "Michal" wciąż będzie miał na dysku pierwotną nazwę katalogu mimo, że sama nazwa profilu będzie się już wyświetlała inaczej.
      Rozwiązanie najlepsze to utworzyć nowego użytkownika w Windows. Tutaj zamieszczam instrukcję dla Win10:
      Panel Sterowania -> Konta Użytkowników -> Zarządzaj innym kontem -> Dodaj nowego użytkownika w ustawieniach komputera -> Dodaj kogoś innego do tego komputera -> (dalej możemy dodać siebie z kontem Microsoft lub bez - Wasz wybór) -> dalej w NAZWA UŻYTKOWNIKA wpiszcie siebie (nazwę profilu) BEZ POLSKICH LITER. Teraz zainstaluj Kodi i zobacz... że będzie działać, jeśli nie to inną przyczyną może być brak dostępu do internetu, antywirus blokujący połączenie z serwerem lub firewall. Wtedy należy sprawdzić i wyłączyć owe blokady. To co ja zalecam, to na spokojnie pobrać nawet Edycję Podstawową na inne urządzenie. Niech to będzie inny komputer, telefon czy tablet - cokolwiek by upewnić się czy problem jest ogólny, czy z konkretnym urządzeniem. Jeżeli pobranie przebiegnie pomyślnie na innym urządzeniu wtedy masz pewność, że przyczyna tkwi w tym pierwszym i łatwiej dojść do odnalezienia przyczyny.

      Dla przykładu, na pierwszym PC próbujesz zainstalować i nie działa... na drugim komputerze z kolei proces przebiegł bez problemu. Na jednym komputerze masz antywirusa "Avast" na drugim "Kaspersky" - to już może być jakiś punkt zaczepienia.

      Drugą możliwością jest przerywanie pobierania na losowym procencie. Tu przyczyną jest prawdopodobnie niestabilne połączenie z internetem np. wtedy, gdy Twój dostawca internetu nawet na sekundę przerwie połączenie lub co częstsze - połączenie WiFi na moment się rozłączy/przełączy. WiFi ma to do siebie, że niezwykle często się tak dzieje zwłaszcza na słabszych routerach, które często są gratis dodawane przez dostawcę internetu.
      Może Ci się teraz wstępnie wydawać, że zawsze było OK więc to nie jest przyczyną u Ciebie, lecz Kodi nie ma tzw. opcji "podtrzymania sesji". Co znaczy, że jeżeli nawet na sekundę połączenie "ucieknie" to po prostu wyrzuca on błąd wtyczki. Jeżeli korzystasz z internetu na co dzień to można nawet nie zauważyć tych przerwań. Przeglądarki internetowe tj Chrome, Firefox niezauważalnie wznowią połączenie.


        • Najczęstsze problemy z obsługą
        - Wyłączanie się muzyki/radia pod systemem Android?
        Zobacz film - https://youtu.be/8lY8gonwRF4

        - Masz wrażenie że dźwięk nie do końca się zgadza z obrazem? Czasami występuje taki problem ale przyczyn może być wiele. Jednym razem jest to wina określonej wersji Kodi, innym razem i w zasadzie... najczęściej jest to kwestia rodzaju podłączenia urządzenia z Kodi do sprzętu audio.
        Na komputerze problem występuje niezwykle rzadko lecz jeśli podłączysz komputer, Android Box lub jakiekolwiek inne urządzenie do telewizora.
        Kliknij TU by włączyć film na YouTube i dowiedzieć się jak łatwo naprawić ten problem.

        - Jak wyjść z iamEPG na - iPadzie? - puknij 2x dwoma palcami na raz w ekran i będzie to odpowiednik wstecz

        - Problem z nowym EPG e-TVGuide? - Czy zgodnie z filmem zalogowałeś/aś się na swoje konto w ustawieniach wtyczki?

        - Przesuwanie menu nr 2 - kilka osób już miało problem z przesunięciem menu 2 próbując przesunąć je klikając na ten mały trójkącik lecz tak się tego nie robi.
        By je przesunąć należy użyć kółeczka myszki lub kliknąć w prawo na klawiaturze lub w prawo na pilocie lub w urządzeniach dotykowych "złapać" i przeciągnąć do lewej tak, by prawa część się odsłoniła.

        - Niektóre Antywirusy potrafią blokować Kodi i jego dostęp do poszczególnych wtyczek.
        Avast - potrafi zadać pytanie czy blokować czy zezwolić na połączenie przy włączaniu materiałów np. z Exodus
        NOD - blokuje wiele połączeń w tym Klient TV
        Kaspersky - też potrafi bez pytania i zezwolenia użytkownika blokować połączenia

        - Znikające tapety w MM?
        Problem powstaje gdy skórka zostanie ręcznie zaktualizowana lub automatycznie. Aktualizacja tejże skórki kończy się wyrzuceniem wszystkich tapet z MM dlatego też wyłączyłem auto-aktualizację w jej opcjach ale w niektórych przypadkach użytkownicy sami ją aktywują...
        Jeżeli dokonałeś aktualizacji skórki Xonfluence jedynym wyjściem jest zrobienie aktualizacji MM, która dogra brakujące tapety i znowu je ustawi.
        Jeżeli wykonała się auto-aktualizacja lub nagminnie z jakiegoś powodu sama się robi nawet po aktualizacji MM wtedy należy podjąć odpowiednie kroki:
        Zaktualizuj MM tak, by były tapety ale zaraz po jej wykonaniu odłącz internet (wtedy auto-aktualizacja skórki Xonfluence się nie zrobi). Teraz na spokojnie możesz przejść do:
        -> System
        -> Dodatki
        -> Moje Dodatki
        -> Wygląd
        -> Skóra
        -> Xonfluence
        -> Aktualizacja automatyczna (odznacz tę opcję)

        Teraz możesz już nawiązać połączenie z internetem ponownie dzięki czemu skóra sama nie będzie się już aktualizować i tym samym tapety nie będą usuwane.




        Wszelkie materiały , jeśli nie zaznaczono inaczej są własnością intelektualną firmy TechManiacHD i jest utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631).
        Żadna część nie może być rozpowszechniana lub kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody TechManiacHD.

        Brak komentarzy:

        Prześlij komentarz